Programy

W naszej szkole realizowane są następujące programy rządowe:

 

Styczeń 2023

#LaboratoriaPrzyszłości

Wyścigi photonów zdominowały zajęcia koła informatycznego. Uczniowie klasy 5a programowali, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach #laboratoriumprzyszłości

#AktywnaTablica

WARSZTATY TEMATYCZNE ZAKOPANE – ZIMOWA STOLICA POLSKI. KRAKÓW – SKARBY WAWELU W KLASIE II B i II C. ,,Podróżowanie to jedyna rzecz, którą kupujesz i sprawia, że stajesz się bogatszy”. Zwiedzanie świata i Polski to lepsze niż najpiękniejszy sen – tak twierdzą niektórzy dla których pasją jest podróżowanie. O tym, jak piękna jest nasza Polska, a zwłaszcza nasza stolica zimowa – Zakopane oraz Kraków mogli się przekonać uczniowie klasy II b i II c, którzy uczestniczyli w warsztatach tematycznych ,,Zakopane – zimowa stolica Polski. Kraków – skarby Wawelu” w dniu 18 stycznia w bibliotece szkolnej. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych informacji o Zakopanem i Krakowie, wysłuchali legendy o Kraku, wykonywali różne ćwiczenia tematycznie związane z warsztatami zarówno w bibliotece szkolnej jak i w klasie. Na zakończenie powstały piękne prace plastyczne. Aby lepiej poznać kulturę tego regionu uczniowie przynieśli różne rekwizyty z Zakopanego i Krakowa bowiem swoista kultura tych miejsc, gwara, stroje góralskie, tradycje regionalne, działające tam zespoły i kapele sprawiają że są one niepowtarzalne. Uczniowie klasy II b i II c uczestnicząc w warsztatach poszerzyli swoją wiedzę na temat Zakopanego i Krakowa, ale przede wszystkim zrozumieli by żyć należy podróżować. Podróżowanie uczy bowiem skromności, a człowiek widzi jak niewiele miejsca zajmuje w otaczającym go świecie. Marzena Chruścińska i Ewa Kapusta i Małgorzata Drab -Zawisza Zapraszamy do Galerii naszych zdjęć !!!
 

#LaboratoriaPrzyszłości

Uważność z Photonem. Uczniowie klasy 2a wzięli udział w zajęciach rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne. Dzieciom towarzyszył robot edukacyjny Photon, który losował zadania do wykonania.

#LaboratoriaPrzyszłości

Klasa 1b w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” korzysta z klocków KORBO. Klocki KORBO znalazły ogromne uznanie i zainteresowanie u uczniów z klasy 1 b. Dzieci nie mogą się doczekać dnia, w którym projektują, budują najróżniejsze konstrukcje, a później wprawiają je w ruch. Zajęcia z wykorzystaniem tych klocków są wielowymiarowe, ponieważ uruchamiają wyobraźnię, logiczne myślenie, doskonalą sprawność manualną oraz uczą współpracy w zespole. Na tych zajęciach nauczyciel miał możliwość obserwowania uczniów – ich zaangażowania, zapału, pomysłowości, zgodności, relacji z rówieśnikami. Wszystkie pomoce dydaktyczne umożliwiły uczniom w praktyczny sposób doskonalić naukę:
– czytania ( szczególnie przydatne są dla uczniów mających trudności z nabywaniem tej umiejętności),
– liczenia ( układanie działań na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20, porównywanie wyników w parach).
Wykorzystywanie tych pomocy dydaktycznych znacząco uatrakcyjnia zajęcia. Rozbudza ciekawość poznawczą uczniów. Pozwala poprzez praktyczne działanie nabywać, doskonalić i utrwalać wiedzę.

#AktywnaTablica

Podczas zajęć dodatkowych uczniowie klasy 2a/i korzystają z programów edukacyjnych zakupionych w ramach programu Aktywna Tablica oraz tablicy interaktywnej. Jest to atrakcyjna forma rozwijania i doskonalenia umiejętności uczniów podczas zajęć.

#LaboratoriaPrzyszłości

Klasa 8ai na dzisiejszej lekcji informatyki uczyła się programowania. Korzystali z tabletów i gier ,,Scottie go” zakupionych w ramach #laboratoriaprzyszłości

Grudzień 2022

#LaboratoriaPrzyszłości

Nasi uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych korzystają z nowoczesnych technologii. Ćwiczymy logiczne myślenie z wykorzystaniem gry edukacyjnej ,,Scottie Go!”, a przerwę śródlekcyjną prowadzi Photon organizując wspólnie z uczniami zabawę ruchową „Zamrażaniec”, który ćwiczy reakcję na określony sygnał. Ponadto Photon bardzo lubi poprawnie wykonane zadania – wówczas wyraża aprobatę, a nasi uczniowie mogą go pogłaskać.

 

#AktywnaTablica

„Trasa Świętego Mikołaja, czyli w zimowym Labiryncie”. Podczas lekcji informatyki uczniowie klasy 2b mieli za zadanie zaprojektować zimową postać w programie Paint. Uczniowie tworzyli m.in bałwanki, aniołki, śnieżynki oraz mikołaje. Kolejny etap zajęć to przejście w wyznaczonym czasie lodowego labiryntu, który prowadził do Domku Świętego Mikołaja. Uczniowie korzystali z programu multimedialnego wydawnictwa Nowa Era.
 

#AktywnaTablica

Lekcja języka angielskiego w klasie 2b. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem TIK i sprzętu zakupionego w ramach programu ,,Aktywna Tablica”.

#AktywnaTablica

Zajecia dodatkowe uczniów klasy trzeciej – zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem TIK i sprzętu zakupionego w ramach programu ,,Aktywna tablica”.
 

#AktywnaTablica

Biega, krzyczy pan Hilary: „Gdzie są moje okulary?”…
W piątek, 9 grudnia uczniowie /aktorzy z koła teatralnego wystąpili dla kolegów z klas 1-3. Przygotowali krótkie przedstawienie na podstawie wiersza Juliana Tuwima pt.: ,,Okulary”. Uczniowie podczas przygotowań do występu korzystali z tablicy interaktywnej, na której został wyświetlony tekst wiersza. W roli pana Hilarego wystąpił Antoś narratorem była Nikola. Nad całością czuwały panie: Katarzyna Pałgan, Ewa Kapusta, Monika Kaszuba, Marzena Chruścińska. Występ przypadł do gustu szczególnie pierwszakom, którzy poprosili o bis. Zapraszamy do galerii zdjęć.
 

#AktywnaTablica

UDZIAŁ KLASY 2 B W INTERDYSCYPLINARNYM PROJEKCIE EDUKACYJNYM DLA DZIECI MIGU MIG. Uczniowie klasy 2b podczas zajęć dodatkowych biorą udział w projekcie edukacyjnym Migu Mig. Jednym z celów projektu jest budowanie świadomości oraz kompetencji związanych z polskim językiem migowym wśród dzieci słyszących. Zajęcia otwierają dzieci na świat osób niepełnosprawnych, uczą wyrażać emocje ciałem, w tym mimiką. Rozwija się ich tolerancja, empatia oraz chęć niesienia pomocy innym. W trakcie warsztatów wykorzystujemy tablice interaktywne znajdujące się w naszej sali, a co najważniejsze usprawniana jest motoryka mała, dzięki ciągłej pracy rąk i palców oraz koordynacja wzrokowo – ruchowa. Uczniowie doświadczają samych pozytywnych emocji, co prezentują załączone zdjęcia oraz krótkie nagranie z zajęć. Dziś uczniowie uczyli się w języku migowym kolędy ,,Cicha Noc”. Zapraszamy do obejrzenia.
 

#AktywnaTablica

Na zajęciach rewalidacyjnych wykorzystujemy sprzęt i programy multimedialne zakupione w ramach programu rządowego aktywna tablica – dziś ćwiczenia ortograficzne. Zaangażowanie uczniów maksymalne

#AktywnaTablica

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „NATALKA I ANTEK W ŚWIECIE WIELKIEJ MATEMATYKI” Uczniowie klas 1b, 1c, 2ai, 2b, 2c oraz 3ai, 3b w roku szkolnym 2022/2023 realizują ogólnopolski projekt edukacyjny „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Dzięki udziałowi w projekcie uczennice i uczniowie mają szansę zaprzyjaźnić się z matematyką i uświadomić sobie, że jest ona obecna we wszystkich dziedzinach życia i otacza nas na co dzień. Oprócz kompetencji matematycznych, projekt rozwija podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, a także inicjatywność i przedsiębiorczość. Za nami zrealizowane dwa pierwsze moduły: matematyka na drodze oraz matematyka u krawca. Podczas realizacji modułów dzieci z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach: rozpoznawały znaki drogowe wokół szkoły, mierzyły się za pomocą miarek krawieckich, linijek, kredek, uzupełniały karty pracy. Wykorzystując tablice multimedialne, które znajdują się w salach lekcyjnych oglądały filmy instruktażowe/ edukacyjne przesłane przez wydawnictwo Mac, jednocześnie realizując program „Aktywna Tablica”.
 

#LaboratoriaPrzyszłości

Grudzień to czas oczekiwania na święta Bożego Narodzenia, a w naszej klasie podczas zajęć tworzymy przy pomocy klocków świąteczne ozdoby #LabolatoriaPrzyszłości w klasie 1c.

Listopad 2022

#LaboratoriaPrzyszłości

Uczniowie klasy 2a/i podczas kółka naukowego rozwijali swoje umiejętności logicznego myślenia wykorzystując w tym celu ,,Scottie Go!” Dzięki połączeniu niesamowitych przygód, łamigłówek nauka programowania była dla dzieci świetną zabawą.

#LaboratoriaPrzyszłości

Klasa 5a dziś na lekcji informatyki uczyła się programowania. Korzystali z tabletów i gier zakupionych w ramach #laboratoriaprzyszłości

#LaboratoriaPrzyszłości

Dziś na zajęciach koła informatycznego uczniowie naszej szkoły pod opieką nauczyciela – Anny Śliwińskiej, uczyli się podstaw programowania za pomocą sprzętu zakupionego w ramach #laboratoriaprzyszłości. Korzystali z gry ,,Scottie Go” oraz tabletów z zainstalowanymi dedykowanymi aplikacjami.

#LaboratoriaPrzyszłości

Listopad to czas na nadawanie poznanym cyfrom kształtów za pomocą klocków w różnych konfiguracjach. #LaboratoriaPrzyszłości w klasie 1c

Październik 2022

#LaboratoriaPrzyszłości

W październiku doskonalimy liczenie i wykorzystujemy klocki jako liczmany podczas lekcji matematyki w klasie 1c.

Wrzesień 2022

#LaboratoriaPrzyszłości

Wrzesień to czas integracji i zabawy #LabolatoriaPrzyszłości w klasie 1c.

Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 3 w Radomiu ul. Długojowska 6